5 مزیت استفاده از تکنولوژی برای کسب و کارهای سنتی

در زمانی که تکنولوژی همچنان در حال گسترش پیدا کردن است، شرکت های زیادی در تلاشتند تا بتوانند در رقابت باقی بمانند اما وقتی پاندمی کووید 19 شروع شد کسب و کارها مجبور شدند بیش از 50 درصد عملیات خود را یک شبه به صورت ریموت انجام دهند. بسیاری از کارمندان همچنان به صورت ریموت و از راه دور با کسب و کار خود در ارتباط هستند و ترجیح می دهند همچنان به همین شکل کار کنند.

طبق آخرین تحقیقات در سال 2021 52 درصد از کارمندان شرکت ها مجبور به همکاری از راه دور شدند و حتی در بعضی مواقع این درصد به بیش از 80 درصد برای برخی کسب و کارها تبدیل شد. بیش از 35% از تمام کارمندان ترجیح می دهند در کار راه از دور خود برای مدت طولانی باقی بمانند و هر ساله به این تعداد افزوده می شود.

زمانی که پاندمی فراگیر شد، همه مجبور شدند با هر تکنولوژی که در دست داشتند و می توانستند به کار خود به صورت دورکار ادامه دهند. همین امر موجب موجب تغییر بسیار عظیمی در رفتار شغلی افراد ایجاد کرد و کارفرمایان مجبور شدند یک نگاه عمیق به شیوه ادامه کسب و کار خود بیاندازند. امروزه کسب و کار و تکنولوژی جزء جدانشدنی یکدیگر هستند، در نتیجه این منطقی است که استفاده از تکنولوژی در هسته اصلی استراتژی کسب و کارهای موفق قرار دارد.

تکنولوژی به عنوان استراتژی کسب و کار یعنی چه؟

عنوان تکنولوژی در استراتژی کسب و کار به بکار بردن تکنولوژی در تمام سطوح کسب و کار اشاره دارد. به جای استفاده نحوی از روش های تکنولوژیک زیر نظر مسئول بخش اطلاعات شرکت یا مدیریت داخلی شرکت به عنوان یک مقام مسئول متاسفانه در بسیاری از متدهای کسب و کارها آن را مشاهده می کنیم، پس از دوران ویروس کووید 19 حالا استفاده از تکنولوژی زیر نظر متخخصین حوزه IT و اضافه کردن آن به تمامی ساختار سازمانی یک امر بسیار ضروری و با اهمیت به شمار می رود.

صرف نظر از طبیعت کسب و کار شما، تکنولوژی به عنوان یک استراتژی کمپانی می تواند به 3 بخش تقسیم شود:

  1. حفاظت: امروزه حمله های سایبری تبدیل به پای ثابت کسب و کارها در تمامی ابعاد شدند. چه کسب و کاری کوچک داشته باشید چه بزرگ فرقی نمی کنند و ممکن است مورد حمله سایبری قرار بگیرید. استفاده از تخصصی های مورد نیاز در حوزه امنیت سایبری میتواند منابع و داده های اطلاعاتی شما را حفاظت نموده و با آپدیت نگه داشتن آنها شما را به سمت امنیت پایدار سوق دهد. استراتژی های امنیتی و اطلاع از انواع ویروس ها و تروجان های مختلفی که همه روزه برای مخرب کردن فضای اینترنت و تهدید کسب و کارها به کار می روند، دانشی است که فقط متخصصین امنیت سایبری آنها را دانسته و برای مقابله آنها همواره روش های پیش بینی شده ای را در نظر دارند. داشتن نقشه مناسب در زمان حمله های احتمالی به متخصصین اجازه می دهد یک استراتژی امنیتی را برای سازمان و کارمندان در تمام سطوح و در تمام دپارتمان های آن تعریف نموده و همه را موظف به پیروی از آن کنند.
  2. بهبود و تقویت: با در نظر گرفتن فراگیری دورکاری کارمندان و مشتریانی که اکنون به خرید آنلاین روی آورده اند، تکنولوژی بیش از پیش اهمیت دارد. تکنولوژی به عنوان استراتژی کسب و کار به شما اجازه می دهد برای عرضه و تقاضای خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید تجربه کارمندان و مشتریان را شناسایی و آنها را بهبود و تقویت کنید.
  3. نوآوری: متاسفانه شرکت هایی که حتی در گذشته از تکنولوژی در کسب و کار و امنیت سایبری استفاده می کردند، بکار بردن خلاقیت و نوآوری در کسب و کار خود را فراموش کرده اند! . شکستن مرزهای خلاقیت در حوزه کسب و کار شما باید به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه ادامه داشته باشد و متخصصین تکنولوژی شما باید همواره در حال پیدا کردن ابزارها و امتحان کردن راه های جدید و راه حل های نوآورانه در راستای ارتقای سایبری بیزنس شما باشند.

چه شرکت هایی این خدمات را ارائه می دهند و چرا؟

همانطور که شاید حدث زده باشید، شرکت هایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند پرچم دار این حوزه در پیدا کردن مزایای توسعه کسب و کارها با استفاده از تکنولوژی در مدل سازمانی خود هستند. برای مثال ما در وندا فناوران پویا، همواره سعی در ارتقای ابزارها و قدرتمند سازی تیم تکنولوژیک خود هستیم و با گسترش جامعه افراد متخصص سعی در دستیابی به این مهم می باشیم.

اما مفهوم تکنولوژی به عنوان استراتژی کسب و کار محدود به شرکت های تکنولوژی محور نیست. چه شما در شرکت تولیدی بزرگ یا کوچک باشید، چه در حوزه خدمات مشتریان فعالیت داشته باشید، قطعا تکنولوژی حتی شاید در پایین ترین سطح بخشی از رفتار سازمانی شما خواهد بود. ولی استفاده از آن در هسته فعالیت هایتان به عنوان یک استراتژی، باعث ساده سازی و راحت تر کار کردن دپارتمان های مختلف شرکت و در نتیجه آن انجام منعطف تر کارها با سرعت بالا خواهد شد.

5 مزیت عمده استفاده از تکنولوژی در کسب و کار شما

اضافه کردن تکنولوژی به استراتژی کسب و کار می تواند یک تغییر عمده در راستای کیفیت کار شما شود. در اینجا با هم 5 مزیت عمده آن را به اختصار توضیح داده و این مطلب را به پایان می بریم:

1- انتخاب راه حل های تکنولوژیک هدف گذاری شده

انقلاب تکنولوژی باعث ایجاد تعداد شمارش ناپذیری از محصولات در این حوزه از بازار شده است. در شرکت های فاقد واحد فناوری اطلاعات، مسئولان و اعضای تیم مدیریتی مجبور به اتخاذ تصمیم هایی بر اساس اطلاعات محدود شده بگیرند، زیرا فاقد دانش لازم هستند. و به طبق هر تصمیم در بهترین حالت و خوشبینانه ترین آن می تواند منجر به حل یک مشکل شود و در بدترین حالت تصمیم اشتباه باعث ایجاد چند مشکل سوار بر مشکل اصلی خواهد شد.

زمانی که شما در تکنولوژی به عنوان یک استراتژی کسب و کار استفاده می کنید، تصمیمات تکنولوژیک شما از دیدی تخصصی تر نشأت خواهد گرفت. شما می دانید که چه کاری می خواهید انجام شود، تصمیم و راه حل هایتان را جلویتان دارید و گزینه های مختلفی برای حل چالش های کسب و کارتان پیش رویتان است. به طبع همه این راه حل ها توسط تیم فناوری به شما پیشنهاد شده است که همگی بر اساس آنالیز های دقیق داده ها از کسب و کارتان بوده است. با جستجو و صرف زمان مناسب برای پیدا کردن راه حل های تکنولوژیک شرکت هایی درحوزه IT مثل شرکت vdtech، می توانید به یک سیستم یکپارچه حل مشکلات و چالش های تکنولوژی محور خود دست پیدا کرده و به جای صرف هزینه برای خرید و یادگیری سازمانی یک محصول جدید که تنها یک مشکل را حل می کند، می توانید تمام مشکلات را همزمان و یکجا برطرف کنید.

2- افزایش بهره وری سازمانی

شما احتمالا می دانید که تکنولوژی می تواند به شما جهت راندمان بهره وری با بکار بردن آنالیز داده های فروش محصولات کمک کند. اما آیا می دانستید که تکنولوژی می تواند بهره وری را در سطح فردی افزایش دهد. از بات هایی که می توانند یادآوری هایی را درباره وظایفی که باید انجام شود گرفته تا اپلیکیشن هایی که داده های بصری از پیشرفت پروژه ها ارائه می دهند. اضافه کردن تکنولوژی در تمام سطوح سازمانی باعث می شود تمامی دپارتمان های سازمان شما و کارمندان بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.

3- تقویت همکاری و ایجاد اعتماد سازی کاری

این مورد بسیار حائز اهمیت است مخصوصا برای افرادی که به صورت دورکاری انجام وظیفه می کنند. راه حل های تکنولوژیک وندا فناوران پویا به شما این امکان را میدهد که با افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در یک پروژه همکاری می کنند در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ باشید و همین امر به همه کمک می کند در جهت پیشبرد پروژه حرکت کرده و مطمعن شوند که در پایان پروژه نیازی به بازرسی مجدد آن نخواهد بود.

اما نکته جالب اینجاست که تکنولوژی به عنوان یک استراتژی کسب و کار همچنین به ارتباط سازمانی با مشتریان نیز کمک خواهد کرد. در زمان پاندمی جهانی، مشتریان کسب و کارها ارتباط بهتری با خرید آنلاین پیدا کردند. حال و بعد از پایان یافتن پاندمی زمان بسیار مناسبی است که از ابزارهای خاصی جهت ارتباط آیینه ای با تجربه خرید آنلاین مشتریان برقرار کنید. از ویدیوهای محصول گرفته تا رباتهای که به عنوان دستیار خرید می توانند در هنگام خرید آنلاین مشتری را راهنمایی و تا مرحله نهایی و پرداخت وجه و همچنین نحوه ارائه خدمات پس از فروش راهنمایی کند.

این وظیفه طراحان است که رابط کاربری و تجربه کاربری به گونه ای بهینه سازی کنند تا مشتریان ارتباط تنگاتنگی را احساس کنند و تجربه خوشایندی از خرید محصولات شما را تجربه کنند. راهکارهای تکنولوژی وندا فناوران پویا می تواند به خریداران آنلاین شما حس اهمیت داشتن را القا نماید.

4- اعمال هدف های بلند مدت دست یافتنی

یک مدل کسب و کار موفق باید شامل مجموعه ای از هدف های کوتاه مدت، میان مدت و بلند همراه با نقشه راهی برای دستیابی به آنها باشد. اما نقشه تکنولوژیک کسب و کار شما ممکن است اکنون در طبقه انتهایی فایلتان باشد و تنها زمانی از آن استفاده می کنید که مشکلات خودشان را نشان می دهند. اضافه کردن تکنولوژی به عنوان مدل کسب و کار به شما اجازه می دهد ساختار تکنولوژی های استفاده شده را همگام با پیشرفت صنعتتان تغییر دهید. نیازها را شناسایی و استراتژی ها را جلوتر از زمان خود برنامه ریزی و اقدام کنید.

5- بهبود امنیت

امروزه حمله کنندگان سایبری از هر زمان دیگر پیشرفته تر شده اند. یک سیستم امنیتی قدیمی که تمام کاربرد آن خلاصه به دیوار آتش و آنتی ویروس می باشد، دیگر توانایی مقابله با چنین حملاتی را نخواهد داشت. استفاده از هسته امنیتی ساختارمند به استراتژی کسب و کار شما امنیت سایبری را اضافه می کند. تنها متخصصین حوزه امنیت سایبری هستند که از تهدیدات در حال ظهور آگاهند و می توانند راهکارهای موثر برای از بین بردن حملات را ارائه داده و احتمال خرابکاری ها را تا حد قابل قبول چشمگیری کاهش دهند.

نتیجه گیری

پاندمی جهانی باعث شکل دادن تمام کسب و کارهای آنلاین به طرزی که هیچ وقت فکرش را نمی کردیم شد. با در نظر گرفتن مخاطبان آنلاین و کارمندان دورکاری که هر روز به تعدادشان اضافه می شود، حالا زمان آن است که سازمان خود را وارد حوزه دیجیتال نمایید. به جای استفاده از یک دپارتمان IT یکطرفه که تنها دستورات را پیروی می کند، بهتر است از راهکارها و مشاورانی حرفه ای برای تغییر هسته استراتژی تکنولوژیک کسب و کارتان در تمام سطوح سازمانیتان بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *